I Sportadmin som vi använder finns tyvärr ingen bra teknisk lösning för att hantera Fritidskortet per automatik. Därför blir det en manuell handpåläggning för att justera belopp och fakturor när ni anmäler till Fritidskortet.
Vi har ändå valt att ansluta oss eftersom vi ser att bidraget har ett viktigt syfte. Vi ber därför om ert tålamod med att hanteringen kan ta lite tid.
Mer information om vad Fritidskortet är och vem som kan använda det hittar du på fritidskortet.se.
Gör såhär om du inte betalat fakturan:
- Ansök om bidraget via fritidskortet.se
Sök upp Sandö Innebandyklubb och ange att betalningen skall göras dit.
- I meddelandefältet skriver du barnets namn och födelseår.
- Maila oss på sandoibk@sandoibk.com att ansökan är gjord och för vilket barn, så pausar vi fakturan tillfälligt.
- När ansökan är godkänd sätts pengarna in på vårt bankgiro inom ca tre bankdagar.
- När vi ser att pengarna kommit in justerar vi er faktura och aviserar igen. Den uppdaterade fakturan betalar ni på vanligt sätt.
Om du redan betalat fakturan:
- Ansök via fritidskortet.se enligt punkt 1-2 ovan.
- Skicka därefter ett mail till kassor@sandoibk.com med:
- Namn samt födelseår på spelaren det gäller
- Kontonummer för återbetalning
- När vi ser att pengarna kommit in till oss återbetalar vi beloppet så snart vi kan.
Handläggningstiden kan variera beroende på hur många som väljer att använda Fritidskortet. Alla kommer dock att få sin faktura justerad eller en återbetalning. Vi har tyvärr inte möjlighet att meddela varje enskild medlem när detta är gjort, så håll gärna själva koll på er faktura.